7 Mayıs 2011 Cumartesi

KİL MASKESİ

Bu yazımda sizlere kilin faydalarından ve kullanımından bahsetmek istedim.Kil,cildin temizlenmesini,sıkılaşmasını,beslenmesini sağladığı gibi toksinlerinde atılmasına yardımcı oluyor.Ayrıca kilin mikroorganizmalara karşı antiseptik özelliği var.Bildiğiniz gibi aktarlardan çok ucuza temin edebiliyoruz
Eğer yağlı bir cildiniz varsa,yeşil kil tercih etmelisiniz.Çünkü yeşil kil,daha güçlü bir etkiye sahiptir ve kurutucudur.Hassas,karma ve normal bir cilde sahipseniz;beyaz kil tercih etmelisiniz.Kuru ciltlilerde kil maskesi kullanabilir ancak nemlendirici bir yağ(örn;zeytinyağı)ekleyerek kullanırlarsa ciltlerinin tahriş olmasını engelleyebilirler.Ayrıca kuru cilde sahip kişiler kil maskesi kuruduktan sonra çok bekletmeden yıkamalıdır.Kuru ciltlerde,bazen fondöten veya pudra sürdüğünde güzel durmayabiliyor,cilt pürüzlü duruyor bence böyle sorunla karşılaşanlar (doğru yöntemi kullanarak)kil maskesi yapabilirler,böylece yüzlerindeki ölü derilerden ve toksinlerden kurtularak,ciltlerinin daha pürüzsüz durmasını sağlayabilirler.
Kili alırken küçük tanecikli olmasına dikkat etmek gerekir,eğer taneleri büyükse mikserde parçalayabilirsiniz.Aktardan kili alıp,içme suyuyla karıştırarak kil maskenizi kendiniz yapabilirsiniz.Tabi bunu yaparken de dikkat etmeniz gereken şeyler var.Mesela kilin üzerine içme suyunu döktükten sonra hemen karıştırmadan 1 saat beklemek gerekiyor,aynı zamanda kıvamının da yoğun olması gerekiyor ki,yüzde akmadan durabilsin.
Cildin ihtiyaçlarına göre çeşitli yağlar,meyve,sebze yağları vs. eklenebilir.
Yorgun cildi sıkılaştırmak ve canlandırmak için;kayısı,salatalık,havuç,patates,avokado,domates püresi,bal eklenebilir.
Yağlı ciltler,sivilceleri azaltmak,gözenekleri kapatmak,siyah noktaları azaltmak için;limon ekleyebilirler.
Benim gibi bütün bunlar çok zahmetli uğraşamam diyenlerdenseniz,hazır kil maskelerinden faydalanabilirsiniz.Ancak benim fikrime göre kil maskesine çok uçuk paralar vermeye gerek yok,sağlık bakanlığı izni olan uygun fiyatlı bir ürün almanız yeterlidir.Şayet kil çok ucuz ve kolay bulunan bir maddedir.


Kil maskesi cildin durumuna göre haftada bir yada iki kere kullanılabilir.
Benim cildim kuruya dönük karma,kışın haftada bir kere yazın ise iki kere kil maskesi yapıyorum.Kil maskesini yaptıktan sonra ertesi gün cildim daha pürüzsüz olduğundan makyaj daha güzel duruyor.Cilt tipine uygun olan yöntemi bulup,haftada en az bir kere yapmanızı  tavsiye ederim:))
Benim kullandığım ürün botabella,100 kullanımlık,10tl.
Cildim kuruya dönük karma olduğu için;içeriği bana uygun.İçinde yeşil kil maskesi,beyaz kil maskesi,kalsiyum,bitki özü,talk e5.
İçeriğinde talk olmasını çok dert etmedim,çünkü cildimde 10 dk durmuyor ama kullandığımız çoğu pudrada talk var ve gün boyu cildimizde duruyor.Tabi olmasa kesinlikle daha iyi olurdu.Sizinde beğendiğiniz markalar varsa tavsiyelere açığım.

7 yorum:

  1. Teşekkür ederim bu bilgiler çok iyi oldu...

    YanıtlaSil
  2. Cool blog!! ;)
    ciao ciao from Rome
    BExCLUSIVE MAGAZINE

    http://bexclusivemagazine.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. busesinem, aynı cilt tipine sahibiz sanırım, karmadan kuruya :D Ancak benimki dönem dönem kuru,dönem dönem karma. Cildimle ilgili pek sorun olmasa da biraz uğraş istiyor. Senin de önerdiğin gibi, ben de epey uzun süredir saf kil kullanıyorum. Ve bana göre harika! Cildi çok iyi arındırıyor, sağladığı yumuşaklık ise cabası

    Ben markalı kil maskesi kullanmıyorum, önceden kilo işi aldığım için yüzüme beyaz kil, vücuduma yeşil kil uyguluyorum. Özellikle bal ile karıştırılması daha güzelleştiriyor.

    Hatta saç için kil kullanlarda var çevremde, lakin onun arındırması uğraştırıcı olduğunu düşündüğüm için hiç girişmedim açıkçası :D

    YanıtlaSil
  4. Bende aktardan kil alıp yapmayı deneyeceğim canım,yağlı ciltli olmadığımız için bal gerçekten iyi fikir:)))
    Saçını kille yıkayan bir akrabız var,75 yaşında kadın ama saçları çok canlı ve gür,açıkcası faydalı olduğunu düşünüyorum ama senin dediğin gibi kullanımının zor olmasından çekindiğim için bende denemeye cesaret edemedim.

    YanıtlaSil
  5. Looks good !

    Btw, I'm your latest follower, visit my blog and follow me back if you like http://honeyblondelife.blogspot.com/

    xoxo Naomi

    YanıtlaSil
  6. saça kilin suyunu kullanıyorsunuz canım kili suda bir süre beklettikten sonra yüzünde kalan suyu kullanılır tortusu değil o yüzden pek zahmetli değil kulanımı totusunuda yüzünüze kullanabilirsiniz

    YanıtlaSil